• English
    • Deutsch
  • Deutsch 
    • English
    • Deutsch
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   Startseite
  • Universität Ulm / Medizin
  • Publikationen
  • Dokumentanzeige
  •   Startseite
  • Universität Ulm / Medizin
  • Publikationen
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Die Bedeutung kommunikativer Kompetenzen unter Beachtung des Genderaspektes für Studierende der Zahnmedizin : Entwicklung und Evaluation eines Curriculums

Thumbnail
SalomeTuschy_Hagmann ... (894.0Kb)
Erstveröffentlichung
2020-12-02
Autoren
Tuschy-Hagmann, Salome
Gutachter
Geibel, Margrit-Ann
Hrabal, Vladimir
Dissertation


Fakultäten
Medizinische Fakultät
Institutionen
UKU. Klinik für Mund-, Kiefer- und Gesichtschirurgie
Universität Ulm
Zusammenfassung
Objective. Develop a curriculum for leading discussions with difficult patient groups and evaluate it using the self-assessment of the students at Ulm University before and after use of the project. Method. Based on using an anonymous multiple-choice questionnaire-based longitudinal study on dental students in the sixth and seventh semesters at Ulm University. Results. At the beginning of the study, 35% of the study participants assessed anxious patients as “very difficult” After the end of the training, the study participants assessed only 7% of the affected anxious patients as “very difficult”. According to their self-assessment, the dental students noticed an improvement in their handling of anxious patients after completing the training. Conclusion: The self-assessment of the dental students in dealing with anxious patients improved after completing the communication training. The students also more wished that the subject “Dentist-Patient Relationship” was included in their studies.
Erstellung / Fertigstellung
2019
Schlagwörter
[GND]: Zahnmedizinisches Studium | Curriculum | Patient | Kommunikationstraining
[MeSH]: Education, Dental | Dentist-patient relations | Dental care; Psychology | Dental anxiety | Curriculum
[Freie Schlagwörter]: Zahnmedizin | Angstpatient | Gender | Kommunikation
[DDC Sachgruppe]: DDC 610 / Medicine & health
Lizenz
Standard
https://oparu.uni-ulm.de/xmlui/license_v3

Metadata
Zur Langanzeige

DOI & Zitiervorlage

Nutzen Sie bitte diesen Identifier für Zitate & Links: http://dx.doi.org/10.18725/OPARU-33924

Tuschy-Hagmann, Salome (2020): Die Bedeutung kommunikativer Kompetenzen unter Beachtung des Genderaspektes für Studierende der Zahnmedizin : Entwicklung und Evaluation eines Curriculums. Open Access Repositorium der Universität Ulm und Technischen Hochschule Ulm. Dissertation. http://dx.doi.org/10.18725/OPARU-33924
Verschiedene Zitierstile >



Leitlinien | kiz Service OPARU | Kontakt
Impressum | Datenschutzerklärung
 

 

Erweiterte Suche

Browsen

Gesamter BestandBereiche & SammlungenPersonenInstitutionenPublikationstypUlmer Reihen & ZeitschriftenDDC-SachgruppenEU-Projekte UlmDFG-Projekte UlmWeitere Projekte Ulm

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren

Statistik

Benutzungsstatistik

Leitlinien | kiz Service OPARU | Kontakt
Impressum | Datenschutzerklärung